Sur le Ciel de Sibiu - 2



Când asculti muzica lui, ai senzatia trairii unei vesnice sarbatori. Lipsesc hainele de gala si dansul perechilor din alte vremuri, din Franta, poate... Jabin cânta legal Jabin s-a oprit din cântat. Si-a adus aminte de prima lui „experienta de pe centru”. Prima oara a cântat acum trei ani, aici, pe Nicolae Balcescu. Nici nu a început sa cânte bine, caci dupa câteva acorduri, profesoara lui de sport de atunci, a venit la el sa-l felicite pentru gestul lui. „Eu m-am înrosit si mi-am pus capul în pamânt. Dar mi-am dat seama mai apoi ca nu trebuie sa-mi fie rusine. E un mod de a exersa în natura si de a face un ban cinstit în acelasi timp”. Odata, a avut chiar sansa sa cânte la o nunta: „Era nunta unor bogatani. M-au pus sa-i însotesc în caleascai si sa le cânt din acordeon în timp ce se deplasau catre restaurant. Am cântat mirilor si nasiilor tot repertoriul meu. A fost ceva palpitant si spontan pentru ei, dar si pentru mine...”.

Jabin cânta legal. Si pentru a-mi demonstra aceasta, din cutia acordeonului, dintr-un buzunar secret, scoate un act eliberat de Consiliul Local al Municipiului Sibiu. Are o autorizatie pe care o reactualizeaza în fiecare an. „Am facut rost foarte greu de ea. Politia comunitara îmi cere acest act uneori si ma atentioneaza când trebuie sa mi-o schimb”. „În Paris, istoria si prezentul se îmbina foarte frumos” Jabin locuieste dintotdeauna în Sibiu. Când va termina liceul (caci acum se afla doar în clasa a XII-a La Liceul de Arta, unde studiaza pianul), are de gând sa îsi continuie studiile La Facultatea de Arte din Cluj-Napoca. „Vreau sa pun accent pe pedagogia muzicii ” îmi spune el mândru, dupa care se apuca de cântat o romanta. Acum i-ar placea sa viziteze în lung si în lat Uniunea Europeana. Cu acordeonul, bineînteles. Prima lui oprire ar fi în Paris, a doua în Italia, la „Tusa”. Jabin vrea în Paris pentru ca „acolo istoria si prezentul se îmbina foarte frumos. Ma vad pe strazi cântând fericit si împlinit”. 

Mâinile lui Jabin danseaza cu clapele acordeonului valsul prea binecunoscut, Valurile Dunarii. Muzica lui fara cuvinte exprima atât de multe si de aceasta data. Trei domnisoare entuziasmate cânta în dreptul lui Jabin: „Barca pe valuri pluteste usor/Dar cine stie ca acest cântec e de dor”... Se tin toate trei de mâna si cânta în cor visatoare. Jabin se bucura vazându-le manifestându-se asa. „Este o zi minunata azi, îmi zice Jabin. Am facut în doua ore 30 Ron, oamenii sunt sensibilizati de acordeon iar în câteva zile voi pleca la departe de Sibiu...”. Jabin va mege la Oradea cu înca patru fete din Sibiu sa reprezinte orasul în Parlamentul European pentru Tineret. „Daca ne vom descurca acolo bine, poate o sa ajungem la Strassbourg”. Si pentru ca s-a lasat seara, Jabin îsi dezleaga acoredeonul si-l pune cu grija în cutie. Gata „vânatoarea de comori” pe ziua de azi. Centrul se întuneca în tacere.Valuri de turisti se plimba si fac poze încontinuu. Jabin îsi ia cutia de acordeon în spate si se îndreapta spre casa, cu sprenata ca într-o zi, îsi va lua un acordeon mare - mare, din strainatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu